Den där latmasken...

Den fick inte vinna idag. Även om det var nära tillhands.

När jag gick från jobbet var det mulet i Malmö. När jag kom fram till Lund regnade det så att jag blev dyngsur bara genom att cykla hem från bussen. Visst blir man sugen på att rida då? Speciellt när det är ridning utomhus som gäller...

Nu blev det uppehåll när jag kom till stallet så jag beslutade att ta tjuren vid hornen och bege mig ut oavsett.

Det fick bli ett kort galoppjobb på galoppbanan för Hisans del. Hoppträningen blev nämligen inställd. Lilla skulle vilat redan från början så vi körde på det.
 
Inga konstigheter för Hisans del. Han skötte sig som sig bör och vi cantrade två varv på en något blöt bana. Ytterspåret var ok så vi höll oss där fast vi borde ha legat i innerspår men någon måtta får det vara.
 
Lerigt och kladdigt var det i vart fall vilket inte uppskattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0