En riden...

Jag har tagit ledigt idag och har spenderat förmiddagen i stallet.
 
Hisan har blivit klippt och trots att jag hade lånat en äldre masin som låter som ett helt tröskverk gick det över förväntan.
Lilla fick vara inne medan jag klippte som moraliskt stöd till Hisan. Tänk att den som är yngst behöver hålla den äldre i handen va?
Hisan fick också ha bomull i öronen vilket kanske inte riktigt gillades av den brune.
 
Klippningen blev i vanlig ordning inte snygg med funktionell.
 
Något grumpy, men färdigklippt
 
Efteråt blev det en kort uteritt för hans del. Han var ganska spänd idag men lugnade ner sig tillslut.

Underlaget ute är under all kritik just nu. Det har regnat som bara den just nu och vägarna står under vatten. Någon seriös ridning gick inte att åstadkomma så vi får vänta med det till i morgon kväll då vi får trimma lite i ridhusen.
 
Nu väntar lunch för mig sedan skall jag och Lilla in till Jägersro för att köra kvallopp. Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0