Ridhuset

I torsdags var jag på Hockey. Ja, ni läste rätt. Och alla som känner mig vet att det inte är något jag brukar gå och titta på.
Nu var jag där med jobbet. Det är alltid roligt att vidga sina vyer och se nya saker. Men jag kommer inte springa på hockeymatcher själv, så ni behöver inte bli oroliga.

Lilla vilade därför och Hisan trimmades i ridhuset av min medhjälpare.
 
I går fick Lilla bekanta sig med stora glasridhuset för första gången. Jag har bara varit i skolridhuset med henne tidigare och det var väl bara max två gånger förra vintern.
 
Dörrarna är bra läskiga kan jag meddela. Men efter att ha titta lite på dem slappnade hon av fint.
 
Vi skrittade volter och serpentiner och övade på att sträcka hon skall sträcka sig framåt nedåt mot bettet al à unghästform.
 
Ett annat ekipage som också var i ridhuset hade ställt fram en bomserie så vi roade oss med att skritta lite över blågula bommar också till en början.
  
Vet du vad matte? Det är en till svart häst här inne.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hon är så söt din blivande stjärna! :-)

2012-10-27 @ 11:06:50
URL: http://liivix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0