Skritt med två

Lilla gick som handhäst igår igen i mörkret. Jag skrittade bara med det blev knappast händelselöst för det.
 
Precis när vi började vår runda red två ryttare om oss. När vi hade kommit en bit på vägen hade de tydligen vänt och kom mot oss i snabb trav/galopp. De såg oss tydligen inte alls för de saktade inte in. Vägen är dessutom allt för smal för att mötas 4 i bredd redan som det är och i mörker är det ingen hit alls.
Båd Lilla och Hisan tyckte att det var lite läskigt att bara höra hästarna och knappt se dem. Jag fick hojta till dem så att de blev varse att vi var där ute i mörkret och saktade in.
Båda var skärrade ett tag efter och vi snurrade en massa varv innan vi tillslut kom på rätt köl och kunde fortsätta dit vi skulle.
 
Lilla visade hela registret av ofog både för och efter incidenten, hon är verkligen taggad.
 
Hennes ben ser fint ut men jag har dröjt med att besluta mig för i fall det blir kvallopp eller ej. Vi får helt enkelt se när jag har varit ute i stallet och vänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0