Blandad kompott

I torsdags var det hoppning som stod på schemat. Det var ett tag sedan jag hopptränade på både gott och ont.
 
Så där värst sugen var jag inte innan men jag vet ju att det blir roligt när jag väl kommer dit och utan hoppning vill jag ju inte vara. I och med att det var ett tag sedan sist så var det dessutom välbehövligt.

Hisan var lite springig precis som på pay & jumpen men med skillndaden att han inte sprang förbi några hinder... men det är störigt när tränaren säger 5 språng på en linje och jag inte får honom att gå på fler än 3. Så länge han inte vägrar så... eller?
Just detta med att han är springig nu ger ju lätt en framtung häst som jag har tjatat om ett tag nu. Med största sannolikhet beror allt detta på att han är lite svagare bak just nu. Vi måste verkligen hitta tillbaka där och det snarast.
 
I fredags gjorde jag ett nytt försök med att ha Lilla som handhäst. Jag har ju inte tränat henne så sedan i vintras då det hela slutade med att vi stod med ett huvud åt vardera håll och hade svårt att komma på rätt köl igen. Då skrittade vi och nu körde jag alla gångarter. Det gick bra mycket bättre.
Det ser säkert helt galet ut när jag kommer galopperandes på Hisan med Lilla travandes bredvid. ;)
Men jag tror att det kan vara bra för henne att träna utan både vagn och bett i mellan åt. Jan körde ju mycket med sådan träning på sitt vis, men jag gillar inte att släppa kontrollen helt så detta om det funkar tycker jag är en bättre idé.
Båda uppförde sig bra utom när de simultanbrallade på hemvägen. Det är lite överkurs faktiskt...
 
Igår vilade hästarna från mig. Eller Hisan vilade inte men Lilla och jag var på Jägersro i stället och red Sir Remington. Det är så kul att få ha tagit upp det igen.
Sedan körde jag också en annan häst på träningsbanorna. Det hade regnat hela dagen och shit vad lerig jag blev, det var knappt att jag ville sätta mig i bilen hem. Tänk att man förtränger hur skitigt det blir varje höst när det är tort och fint på sommaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0