Tävling i världs ände

Anläggningen heter faktiskt så och ligger mitt ute i ingenstans utanför Sjöbo.

Placeringen till trots var anläggningen tiptop och Hisan verkade tycka att utebanan var ok. Han har annars mycket synpunkter på underlag och sådant.
 
Han hade synpunkter idag men det berodde mest på att vi inte har hoppat något ute i år och så valde jag att förlägga tävlingsdebuten till en just en utetävling, på gräs dessutom.
 
Han var fin på framridningen i ridhus. På framhoppningen var han först lite svårövertalad på räcket i höger varv men kom snabbt på bättre tankar. På oxern var han fin.
 
Inne på banan stod han emot och jag fick smacka och driva massor för att han skulle hoppa. Det var tveksamt och tittigt över i princip alla hinder.
Mot sista hindret låg vi bra om vi tog det på en flyer (stort språng). En oxer på 1.10 är inget problem för Hisan men han höll tydligt inte med mig. När vi red an igen kom vi med mindre galoppsprång och då passade det.
 
Dagens lärdom är att vi måste träna mer och framför allt på att rida/hoppa utomhus. Tänk att det skall vara en sådan nyhet varje år?
Hisan är annars en typisk utomhushäst. Han har svårare att "få plats" i ridhus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0