Torsdagens provlopp #3

Lilla gick ju provlopp i torsdags. Jag hade bett Janne Henriksson köra henne. Det är ingen mening med att jag sitter och kör. Jag gör det ofta taffligt och när det sedan blir riktiga lopp får jag ändå inte köra. Dessutom kör Janne henne riktigt bra. 
 
Nu hade jag analyserat vad Sofie Svedin sa när hon körde och lyssnat på hennes tips så Lilla fick en mössa på sig. 
 
Skämsluva
 
Att döva henne fungerade bra. 
 
I och med att hon bet sig fast i bettet när hon spände sig på slutet sist och aldrig gör det när jag kör annars gissade jag att det hängde ihop med käken. Jag kör ju aldrig med käk annars men hade henne rätt högt käkad då. Alltså tog jag bort käken helt nu. Resultatet blev att hon inte bet sig fast. Jag gillar ju inte käk så det känns bra. 
 
I loppet låg hon till en början i rygg men fick släppa varvet kvar. Det var inte alls konstigt eftersom loppet gick riktigt fort runt 18. Lilla har aldrig sprungit så fort förut i sitt liv så det var en bra prestation. 
 
Lilla har nummer 10 och sulkyn har blåa hjulsidor.
 
Jag har däremot lite att jobba med. Hon låg nämligen på lite mycket och det gjorde hon även hemma dagen innan när jag joggade henne. Nu har jag maxat hennes uppladdning så jag tänkte att det berodde på det. Men nu efter loppet har jag beslutat att hon skall vila lite ett par veckor och få varva ner. Vi backar helt enkelt lite. 
Jag har inte tänkt att hon skall helvila utan skritta, tömköras och bara ta det lugnt. 
 
Start får helt enkelt vänta ett tag till. 
 
Men tro inte att jag är missnöjd med henne. Jag är tvärt om sjukt nöjd. Jag tror bara inte på att pressa vidare här utan ta det lugnt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0