Hage och ridbana

För Hisans del var det första dagen i sjukhage idag.
 
Han gick ut snällt och fann sig direkt i att stå i hagen ute.
Lilla däremot var busig till tusen och lyckades med att både fara rundor och pipa på den korta biten ut. Sedan skulle hon fnatta runt lite också innan hon kunde stanna vid sin höhög.
 

Vid intaget var det en mycket nöjd Hisan som hade varit ute en massa.
 
Lilla och jag har varit på ridbanan igen. Idag råkade det hamna på film också.
 
Det är ju ingen hördarridning som vi sysslar med än men efter en dag ut och med bett i munnen så var hon sitt gamla jag igen.
 
Jag lägger upp filmen för att kunna jämföra lite längre fram.
Som det är nu är det så här länge som vi jobbar på ridbanan som är på filmen. Vi skrittar till och från banan också förstås. Min tanke är lite att dels gå lugnt fram men också att inte kräva för mycket, i vart fall inte för länge.
Kondis får hon ju i vagnen så den behöver vi inte bygga på ridbanan.
Vad gäller trav så tycker jag att det få komma längre fram. Jag kan trava henne uppsuttet ute men att rida volter i trav behövs inte än på ett tag.
Planen är att lära henne att bära sig först innan vi tar traven och jag vill också lära henne galoppfattningar för att kunna dra nytta av det för galoppträning.
Men det kommer att ta lite tid för jag vill ogärna välta över henne i galopp bara för att. Jag har tänkt mig en lite mer samlad variant så det lär dröja.
Så här ser det ut nu. Fjärde gången i livet på en ridbana. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0