Komma ifatt

Då skall jag försöka komma ifatt lite. Jag börjar med Hisan:

Förra lördagen red jag lite dressyr på travbanan. Det låter tokigt men det innebär att jag rider öppnor, skänkelvikningar, övergångar på den breda raktsträckan. Sedan vänder jag och rider åt andra hållet. Det kräver en hel del av dig som ryttare att variera ridningen när det bara är rakt fram.
 
I söndags var det tävling men det gick inget vidare alls. Framridningen var han fin på men inne på banan stannade han på första och ballade sedan ur på tredje igen. Jag gav upp och strök mig därför från nästa klass.
 
Förra måndagens utritt har jag redan skrivit om i inlägget om Lillas återbesök hos veterinären.
 
Tisdag och onsdag vilade Hisan. Det var ju Åbergs på Jägersro och i onsdags orkade jag helt enkelt inte.
 
I torsdags red jag ut med en tjej i stallet. Det var en trevlig tur men det var mycket flugor som störde.
 
I fredags vilade båda hästarna igen. Jag har sällan mycket ork på fredagar.
 
I lördags åkte jag ner till en tjej som har en massa travhästar söder om Blentarp. Vi skrittade till en sjö i närheten och badade med hästarna. Vädret var helt underbart och det var härligt.
 
 
 
I söndags gick Hisan ett galoppjobb på travbanan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0