Två dagar

Det rör lite på sig för Hisans del.
 
Igår fick han skorna på bak igen och idag har han fått slippa bandagen.
Jag är lite rädd att jag har tryckt honom lite med dem för han fylde benen lite när han stått utan någon timme. Men det lättar förhoppningsvis på någon dag när han har varit utan och fått gå ut.
 
I morgon skall han få komma ut i boxhage redan på morgonen. Så det blir tidigt upp för mig så att jag hinner släppa ut och kolla till dem en liten sväng innan jag måste åka till jobb.
 
Lilla skrittades en kort runda på ridbanan igår. Jag vill inte rida henne för länge nu när jag försöker lära henne lite mer riktig ridning i stället för att bara åka runt på henne.
På vägen tillbaka från ridbanan blev det däremot livligt. En gigantisk skördetröska kom på vägen och så snart den hade åkt kom en motorcyklist i full kareta och skrämdes. Det är 30 väg i Flyinge...
 
Idag har Lilla och jag joggat 1,5 mil. Hon var galet pigg och mycket fin.
Jag var däremot inte nöjd med vagen då den slår ihop och det låter något galet mycket och inte var jag nöjd med bettet heller.
Så efter första varvet åkte jag in för materialfix.

En handuk löste problemet med vagnen temporärt tills jag kommit på en bättre lösning.
Bettet jag hade först var det läderklädda tvådelade. Jag upplevde det som att hon bara stretade emot och aldrig slappnade av på det idag. Hon brukar ju göra det annars. I stället fick hon ha Hisans hoppträns som har Novabett. Det vet jag att hon gillar. Och efter en liten stund med annat bett fick jag mer av den där mjuka kontakten som jag vill ha.
 
Lite udda ser det väl ut tillsammans med vagnen. Men annars passar hon ju rätt bra i pullarträns. ;)
 
Jag funderar på om jag kan hitta ett mjukt (som i böjligt) läderbett som jag får köra på utan lekkedja på henne. Undrar om det en finns. Det hade hon nog gillat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0