Hoppträning

Jag skall bespara er mina fina skisser av banan den här gången så jag tog en bild i stället. 

Idag ville Tord att jag inte skulle tänka så mycket på träningen utan bara rida. Det brukar gå bäst då. När jag tänker brukar det mest bli fel. 

Efter en lång uppvärmning med mycket öka och minska volterna där fokus låg på att Hisan skulle vara ordentligt genomböjd så började jag hoppa. Första sprången var inget vidare. Hisan fäller och är Mr Grumpy och vill inte gå fram om han inte blir ordentligt övertalad. Men sedan gick det fint. 

Under själva hopp delen av passet ropade Tord vilka hinder jag skulle rida an på. Jag visset därför inte vart jag skulle när vi landade. Det fungerade över förväntan Hisan hoppade super och red inte ett hinder på hela träningen men det var grymt jobbigt. 

 

Jag tror dessutom att jag kan ha något skräp i systemet för jag blev helt galet trött mot slutet. När jag försökte hålla om med benen så lydde de mig inte, så trött var jag. 

Nu skall jag lägga mig och försöka hinna med att vila lite så att det inte bryter ut och jag blir sjuk på riktigt. 

Jag hann med att skritta Lilla i 25 minuter innan träningen. Hon var mycket glad och riktigt pigg. Jag fick ideligen påminna henne om att det var skritt som gällde. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0