Tredje p&j gillt

Tredje p&j som jag anmält till i januari kunde vi i vart fall starta. Det har varit en massa annat som kommit i vägen. Ninis skulle hämtas från veterinären vid första tillfället och Hisan trampade in tåkappan i hoven dagarna innan vid tillfälle två. Tur att det blev av nu när det var på hemmaplan i vart fall. 
 
Hisan var superpigg och taggad. Han brallade rundor redan i traven och värre blev det när vi hoppade fram. Då tappade vi stundtals både broms och styrning och for iväg i krumsprång. 
 
Han var ändå taggad på hinder vilket var trevligt. 
 
Inne på banan var jag lite försiktig till en början. Därför kom jag på en mellandistans mellan hinder 2 och 3. Jag såg inte avståndet alls och slutade rida. Det ledde till en utbrytning. Men det var också det ända och jag tar på mig det helt. Alla bommar låg kvar och runda två var felfri om än med lite skakig ridning från mig. 
Båda rundorna var på 1.10 så det bådar gott. Det kändes inte alls högt. 
 
Tord var med och hjälpte mig idag. Det kändes tryggt och jag ville verkligen ha en bra start på året. Det tycker jag att jag fick. Så nu jäklar ska det bara funka i år!

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Åh va härligt!!! Hejja er!! <3

2013-01-31 @ 23:08:15
URL: http://www.jolisporthorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0