Vardag

Årets första vardag. Jag har varit ledig eftersom vi var iväg över nyår. En vän har passat hästarna åt mig men de har vilat båda två.
 
Så idag hade jag två mycket pigga djur att ta hand om.
 
Lilla joggade i vagn i mörkret. Pigg och glad, inga bekymmer. Kanske ville hon springa lite snabbare än vad som kanske var lämpligt men med Lilla är det inget bekymmer.
 
Hisan var i gasen. Vila för hans del brukar ju betyda det.

Han fick gå ett pass i glasridhuset. Han hittade många anledningar till att pipa iväg måste jag säga. Men samtidigt är det så kul att han tar för sig och verkligen bjuder fram nu. Det var länge sedan.
 
Jag hade tänkt hoppa honom på lördag då det är pay & jump på Lunds ridhus. Frågar är då om han tänker hoppa över hinder eller bara rundor. Jag får nog funderar lite på det där.
 
Förövrigt är såret läkt och ingen svullnad är kvar så nu kör vi på.
 
Bildhanteringen verkar inte vilja fungera i Safari på min iPad så här kommer bilder på mina inköp.
 
Termokjol - Skall provas i skarpt läge så snart vi har under 5 plusgrader
 
Nya ridbyxor och ny kavaj. Har inte tänkt använda dessa tillsammans utan ridbyxorna till vardags och kavajen till tävling med båda hästarna. 2013 får bli ett rosa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0