Banjobb

Jag har haft besök här under Falsterbodagarna och i fredags passade vi på att träna hästarna tillsammans.

Min vän körde Lilla och jag red Hisan. Det var länge sedan han gick ett "travjobb" på banan så Hisan var något i gasen.
Samtidigt slogs höet på banan så efter första snabbrepan kom vi samtidigt som klippmaskinen i svängen. Hisan blev givetvis rädd och backade. Han backade då rakt in i Lillas vagn och blev rädd. Det innebar att jag fick smaka grus och blev lite trampad strax ovanför bröstet i tumultet. Hisan är en snäll häst och han vill inte trampa på mig så det resulterade enbart i ett stort blåmärke där och ett i ländryggen där jag landade.
 
Jag inser givetvis hur mycket allvarligare detta hade kunnat bli.
 
Vi gjorde klart jobbet med hästarna och Hisan skötte sig resten av passet. Lilla skötte sig givetvis 100% hela tiden. Det gör hon alltid.
 
I lördags vilade båda hästarna för då var det Falsterbo som gällde fullt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0