Hoppträning

Hisan och jag har varit hos min hopptränare uppe utanför Ljungbyhed idag. 
 
Största uppgiften under träningen var att han absolut inte fick stanna. Och så att jag skulle rida väl men det var underordnat det första faktiskt. 
 
Nu stannade inte Hisan så fokus låg i stället på att rida väl... låter det konstigt?
 
Det var fullt av bromsar på ridbanan och det var minst sagt nyttigt för en viss Mr Häst som vanligtvis glömmer allt annat runt honom i jakten på de illasinnade små insekterna. Nu fick han koncentrera sig på mig och helt enkelt ignorera dessa. 
För övrigt hade jag flugsprej på men dessa var riktigt ettriga. 
 
Själva hoppningen gick bra. Hisan bjöd och han hoppade trots att vi kom lite fel. Det bästa av allt var ändå att han inte stannade och att jag red honom med stor beslutsamhet och självförtroende. Nu skall jag bara ta det med mig till helgens tävling också. Men det skall jag se till att göra. 
 
Håll tummarna för vackert väder. 
 
Lilla vilade idag. Det gör hon alltid efter lopp. Hon kommer att vila i morgon och på lördag också. På söndag planerar jag att ta en lugn skogstur med henne. Det skall bli spännande att se vad hon tycker om det. 
Hisan skall ridas ut i morgon så då skall jag kolla framkomligheten på vägarna inför söndagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0