Kvällsritt och hoppträning

I tisdags vilade Hisan.
 
Jag var i stallet på morgonkvisten enbart.
 
I onsdags blev det i stället en kvällsritt på tippen med galopper uppför. Det blev 4 repor upp för hans del och det var nog precis vad Hisan behövde.
Mysigt också med varma kvällar med sol. Det skall jag komma ihåg till bistra höst- och vinterdagar.
 
 
Igår var det hoppträning som gällde i ridhuset.
 
Träningen gick bra. Vi red en linje räcken på diagonalen som var på 4 språng, trångt och tre framåt. Det var klurigt att ändra mitt i serien men ack så nyttigt.
Hisan var snäll och hoppade i de flesta situationer utom när jag satte honom rejält i skiten i en omhoppningssväng på oxern. Det lastar jag inte honom för alls. Han kan ju inte reda upp allt tokigt som jag hittar på.
 
Men det där med ridhus när det är så varmt som det är nu är inte riktigt min grej, och inte riktigt Hisans heller. Det är kvavt så in i. Det hade gått att krama ur både Hisan och mig efteråt så våta av svett var vi.
 

Nu väntar fälttävlansstart för oss till helgen så det är dax att se till att vi verkligen kan dressyrprogrammet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0