SRNC hoppfinal

I lördags vilade båda hästarna. Hisan för att ladda inför söndagen och Lilla för att NM:et gjorde att jag inte kunde träna henne. Det regnade också i princip hela dagen så det var ändå inte läge för träning.
 
I söndags var det då dax för hoppfinal för Hisan. Jag hade i vart fall beställt uppehållsväder men blev inte bönhörd. Det formligen pissade ner och Hisan blir extra kinkig då.

Jag visade honom och hoppade 4 hinder. Tyvärr var jag själv inte i form och fick ett stopp in i kombinationen för att jag presenterade den illa för honom. I försök två hoppade han den bra.

Det var två tyskor som red finalen och tyvärr var inte Hisan så där snäll mot dem. Han stannade ut sig med båda nämligen.
Jag är missnöjd med honom för det faktiskt, lite får han bjuda till även om vädret inte passar. Nåväl han är ju bara häst.
 
Jag körde ett joggjobb med Lilla på kvällen. Det blev 8 varv på travbanan i snabbare jogg.
 
Hisan vilade igår, jag var faktiskt lat och pallade inte rida.

Lilla gick ett lugnare joggpass i sällskap. Det blev 7 varv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0