Dyngsur

Hade tänkt mig en längre jogg med Lilla. Det var lite åska i horisonten men skam den som ger sig.

Knappa två rundor längs årundan hann vi med innan himlen öppnade sig. Jag var då knappa 100 från stallet och på den sträckan hann både jag och Lilla bli komplett genomsura. Hon såg ut som om hon var nyduschad.
 
Lilla och jag hade en lite uppgörelse gällande lydnad precis som  dagen innan. Men idag blev hon tvärsur och visade verkligen att hon ville bestämma. Men så blev det inte. Uppgörelsen bestod i att jag vill ha skritt och hon tyckte trav om än i slowmotion.
 
Efter att jag hade väntat ut regnet begav Hisan och jag oss till Melonbanan för lite trim.
Det låg bommar framme så vi passade på att galoppa lite över dessa. Stora hinder sa Hisan, bommar på marken tyckte jag... Han är ju ändå en hopphäst...va?
Är det inte lite konstigt att det skiljer så mycket på i fall han har hopp- eller dressyrsadeln på?
 
Han kändes fin och vi kommer snabbt att komma tillbaka till den fina känslan vi har haft när vi trimmat på sistonne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0