Glad midsommar

Ryggen mår så där. Jag är glad att jag stod över tävlingen även om den är hyfsad när jag värmt upp den. 
 
Jag har ridit Lilla en sväng i solen. Vi var ute i 25 minuter exklusive avskirittning för hand. Lätt i hand är hon och går i en bra form även om det är lite i nedförsbacke. Jag är inte säker på att hon någonsin blir i uppgörsbacke så länge hon inte växer ikapp sin rumpa. Hon är fortfarande högre bak än fram. Superduktig är hon i vart fall. 
 
Morgonritualen i hagen. -Han VAR nybadad igår. *suck*
 
Hisan och jag red samma runda. Mestadels i galopp. Vi hoppade även två terränghinder varav det ena jag aldrig hoppat förut. Han tvekade lite men gick att övertyga. Vi avslutade med ett lite snabbare avslut på galoppbanan. 
 
Anledningen till att jag styrde på terränghindren var givetvis gårdagens vurpa. Bättre att ta tjuren vid hornen direkt. Dessa två språng kändes bara bra. 
 
 
Nu blir det strax sill och jordgubbar är hemma. Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0