Kurt

Idag har jag och Hisan tränat för tysken Kurt igen. 
 
Denna gången var vi hos Velanders på deras utebana. Den var lite småläskig stundtals om Mr Häst tillfrågas.
 
Framridningen gick bra och Hisan kändes fin om än lite spänd och lång. Men när Kurt skulle instruera gick Hisan in i tjurighetsmode och ville ingenting alls. 
 
Kurt satt då upp och red och vips förvandlades min tjuriga häst till en dressyrstjärna.
 
 
Jag fick faktiskt bra med beröm för sitsen den här gången och Hisan var superfin när jag fick sitta upp själv igen. Dagen till ära var han inte heller så lat som han brukar utan snarare springig. Lite udda för att vara Hisan men rätt trevligt ändå. Det är ju det vi har övat på, att först och främst tänka framåt.
 
 
däremot skumpade jag som en gnu i sadeln igen när jag skulle sitta ner... Suck! Jag får öva vidare på det.
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Fina Hisan <3

2013-06-16 @ 20:41:32
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0