Persedelvård och annat

Det har regnat en massa idag också. Inte när jag var ute med Lilla och körde som tur var. Det blev en skrittrunda för hennes del där fokus låg på att jag bestämde gångarten. Hon var inte direkt svårövertalad men hon hade gärna sprungit om man säger så.
Träningen vi har gjort på sistonne har nästan uteslutande varit trav och ganska mycket snabbt så det är inte så konstigt om hon tror att det är det jag vill att hon skall göra varje gång nu. Hon är nämligen inte alls dum utan väldigt smart så hon har klart för sig.
 
Hisan och jag har varit i Vomb med Donna och hennes ägare. Hisan skötte sig faktiskt över förväntan ända till sista galoppen då han tyckte att det gick lite långsamt och tänkte ta tag i den saken genom att smyga in stora galoppsprång och sedan försöka fortsätta i samma stil. Jag misstänkte att han skulle hitta på något bus när han hade vilat... Bus-häst!
By the way regnade det hela tiden medan vi var ute i skogen. Som tur var var det bara ett litet regn om man jämför med gårdagen så vi blev inte så blöta. Men, men... regn är ingen favvo direkt.
 
Efteråt blev det sedvanlig puts och fix av utrustningen för att den skall vara tip-top i morgon.
 
Jag kan meddela att jag börjar bli lite nervös nu. Lilla var i vart fall superpigg vid intaget och busade rundor i hagen.
 
Frågan är om jag ens kommer att kunna sova i natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0