Tysk dressyr del 1

Så galet häftigt att se en svårklassryttare rida ens häst. Och så dumt att gårdagens övningar inte fastnade på film. Fast jag skall försöka få filmat dagens pass i stället. 
 
För att återberätta lite om passet igår då:
 
Efter att jag hade ridit en kort stund satt den tyske tränaren upp. Hisan var först mycket grumpy och sparkade bakut en massa mot hans skänkel men rätt snart kom han till sans och så fin han blev då. 
Tränaren trollade fram gång i honom som jag aldrig sätt. Rund, eftergiven och spänstig var han. 
 
När jag sedan fick sitta upp var han en dröm. Jag kunde sitta ner utan problem och han var lätt i handen på ett helt annat sätt. Dessutom kunde jag fokusera på min sits och att sitta rätt när jag inte behövde kämpa med en motsträvig häst. 
 
En sådan här tränare borde man ju ha till vardags också... ;)
 
Nu gäller det bara att kunna hitta tillbaka till den här känslan på egen hand också. DET kommer inte bli lätt kan jag säga.
Planen för filmandet idag är att ha det som inspiration framöver. Synd bara att man inte kan spela in känslan också. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh! Vem var det??

Svar: Kurt Carsensen heter han.
Ulrika Lönnqvist

2013-03-07 @ 21:15:34
URL: http://theconnemara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0