Intervaller

Idag åkte jag med Lilla hem till Jan för att köra ett sista rejält jobb innan Halmstad på måndag.
 
Lilla gick super men jag bländades lite av solen som stod lågt så jag hade lite dålig koll på väg ur svängen första gången vi körde till. Jag kom så pass nära stolparna att jag var tvungen att ta tag i henne rejält för att vi inte skulle köra in i dem att jag störde henne till galopp.Mitt fel, hon ställde sig direkt och travade super i övrigt.

Vi provade ut en läderklädd käkpinne som vi kan ha ihop med kindstroppen. Jag vill ju vara helt utan käk men jag tror inte riktigt att hon är mogen för det. Det är i vart fall där vi har målet. Och läderklädd känns snällare än naken stålpinne. Det känndes som att hon var tillfreds med det i vart fall.
 
Sedan måndagens dressyrkörning har hon släppt det där med att ligga på som en tog på bettet. Nu har vi den där mjuka kontakten som jag vill kunna ha. Jag tror hon kommer att vara bättre än förra starten när vi kommer upp. Eller jag hoppas i vart fall att jag har rätt här. ;P
 
Älskade söthästen                                   Foto: Emmy Persson
 
Lillas moster Karin kommer att föla endera dagen. Alla hästar på gården hade lugna svansar men hennes piskade massor, det kan alltså inte bero på flugor. Hon höll den även en massa på sniskan. Jag är inte alls bra på det där med att se fölnings signaler men detta var i vart fall lite annorlunda. Spännade är det i alla fall.
 
Jag satt även upp en kortis på Hisan. Jag kunde inte känna någon ojämnhet. Han kommer ändå få ta det lugnt veckan ut men nu sätter jag igång honom igen. Inte för att han har stått så många dagar men det är Hisan vi pratar om och han är galet överladdad redan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0