Tisdags blues

Jag är helt off idag.

Det regnade som bara den när jag var på väg hem från jobbet mellan Malmö och Lund och någonstans där försvann min lust att göra något med hästarna.
 
Inte så att jag inte gjorde något alls i stallet men någon träning blev det inte direkt.
 
Det hade dock inte regnat något alls i stallet vilket var skönt för hästarna.
 
Idag var det dessutom unghästtävling på hoppbanan tvärs över så jag hade ändå tänkt ta det lugnt med framför allt Lilla.
 
Jag började därför med att justera sitsen på sulkyn inför Lillas start i Halmstad nästa måndag.

Sedan blev det en kort koll av Hisan i lina som avslutades med att han fick äta gräs. Tävlingen var bra intressant i Mr Hästs ögon och det krävdes lite för att övertala honom om att inte explodera eller takta på vägen till parken, vilket i princip bara är att runda stallet.
 
Jag kunde inte se något konstigt i Hisans steg idag men sedan är jag inte så bra på att se heller. Jag får helt enkelt känna efter i morgon.
 
Lilla busade av sig rejält i hagen och fick en rykt i kväll. I morgon blir det mer träning för hennes del.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0