En vanlig dag

Och igår somnade Ullis i soffan igen...
Igår startade jag även en diet på mig själv. Jag skall testa den där 5:2 som det talas så gott om överallt. Lite karaktär får jag ha. 

Så efter en dag med endast 500 kalorier var det dax för ridning. 

Jag hade bestämt att rida i ridhuset med en vän. Det är alltid roligt med sällskap. 
Hisan var i bättre mood än dagen innan men det stoppade honom inte från att återuppta sin gamla lek. "Alla hästar vi möter är FARLIGA!" Så vid möte kan följande hända: Hisan tvärnitar, Hisan kastar sig åt sidan (ibland kommer han själv på att det är en dålig idé att kasta sig in i väggen... Smart hest) eller så kommer hans favorit twist. Att fara iväg i ett stort bocksprång med tillhörande pip. 
Roligt, roligt... Not!

Jag försökte trimma honom lite mer igår för att bli av med lite extra energi men tydligen har han liksom två typer av energi just nu. Det finns nästan hur mycket bus-energi som helst i honom nu men den där energin som behövs för att jobba, den är det lite sämre med. Hmmm... 

Jag får nog ta och klura lite på den tror jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0