Gårdagen då...

Gårdagen blev ju inte riktigt som jag tänkt den.
 
Jag hade utsläpp i stallet på morgonen. Fixade klart hälften i stallet som jag brukar göra när jag är där tidigt. 
Sätta mat och lägga upp hö brukar jag ta när jag åker ut för att rida lite senare på dagen.
 
Efter frukost åkte jag ner till Lilla en sväng. Men innan jag skulle ta in henne skulle jag hjälpa min vän med ett av hennes föl som hade ett sår som behövde pysslas om. De små som inte är så vana vid att bli spolade med slang är det ju bra om man är två med. 
Den lilla fölungen var snäll och fann sig i behandlingen men vid ett tillfälle tog den ett steg bakåt så att grimskaftet sträcktes. Jag hade då oturligt nog lyckats trassla in fingrarna i repet så ringfinger och lillfinger drogs åt ett håll och pek- och långfinger åt ett annat. 
Det knakade lite lustigt i handen och sedan kom smärtan. Jag fick sätta mig ner för att inte svimma. 
 
Något jättepyssle med Lilla blev det inte även om jag tog in henne och kollade henne lite snabbt. 
Någon ridning av Hisan blev det inte heller även om han hade behövt ridas. 
 
Det bidde 4 timmar på akuten och en gipsad hand. 
 
 
Gipset skall sitta i tre veckor. Kul, kul... Nu var ju Hisan precis friskförklarad och vi skulle få komma igång med lite hoppning snart...
 
Idag skall en vän till mig rida Hisan i vart fall. Behövligt för han behöver inte helvila just nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0