Söndag

Jag har pysslat massor med Lilla idag. Rett ut både hennes man och svans. Tänk vilken man hon har fått på den här tiden. Den har verkligen växt som ogräs, och lång är den också. 
 
Nu i och med att hon kom hem en vecka tidigare än planerat så måste jag försöka boka om hovslagartiden. Han skall komma först nästa måndag men jag hade behövt hans hjälp redan nu i veckan. Hoppas att det skall kunna vara möjligt. 
 
Hisan har trimmats av min vän idag. Hon red honom på Melonbanan. Vädret var underbart, hög luft och soligt, så det var trevligt att vara ute.
 
Hästarna tenderar ju att bli lite väl pigga när det är sådant här väder och lite kallare. Hisan är inget undantag. Bushäst!
 
Med hennes hjälp lyckades jag få i två extra söm per hov bak på Hisan. Skorna är slitna och sömskallarna är små. De måste sitta tills hovslagaren kommer. Att lägga på en tappsko med min hand går inte.
 
För övrigt är det endast 4 (fyra) dagar kvar nu till gipset skall av!! Nedräkningen har börjat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0