Söndagsritt

Jag var bra sugen på att plocka fram lite bommar i ridhuset idag och rida cavaletti. Men eftersom detta är enda gången innan nästa helg som jag hinner rida i dagsljus så fick det bli uteritt. 
Jag red samma runda som förra helgen så stallägaren var med då Hisan bara brallade rundor. Den här gången var han däremot mer markbunden. Det vill säga, han höll sig i skinnet även om han bitvis spände sig något enormt. 
 
Jag travade lite mer än sist också och lät honom galoppera lite längre. Men mest skrittade vi. Det är dax att öka det lite nu så att vi kan komma ur det här negativa med att energin sprutar ur öronen. Framför allt om jag skall våga hoppa honom snart...
 
I morgon får det bli pinnar på marken i ridhuset tror jag. :)
 
En annan lite kul sak. Jag har sjuk träningsverk efter gårdagens dressyrförsök... Det styrker min teori om att det finns hoppmuskler och dressyrmusker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0