Två dagar

Jag har tyvärr varit helt oinspirerad till att skriva något de två senaste dagarna. Kanske beror det på att det tar en sådan tid att knacka text med pekfingervalsen...
 
Hisan har inte vilat, det skall han göra idag. Jag skall rykta honom och massera honom lite lätt när jag åker till stallet. Han har jobbat hårt i veckan så det kan han vara värd.
 
I torsdags red min ena vän honom i glasridhuset. Han blir lätt lite brallig där nu. Jag kan inte riktigt begripa varför. Han gör inte samma i det andra ridhuset. 
Är det ytan? Luften?
Han fick trava lite över ett par bommar i vart fall. Det var inte så rysligt upphetsande om ni frågar Hisan. 
 
Igår blev det galopp över bommar med hippologen. Så länge bommarna låg på backen var inte det heller så upphetsande. Men när vi la upp dem på sockerbitar (max 30cm) så lyste det i blicken på honom och öronen spetsades till den grad att jag nästan trodde de skulle falla av. 
Han har nog saknat hoppningen lite den goda Hisan. 
 
Dålig kvalla på bilden men öronen syns tydligt i vart fall. ;)
 
Vi skyndar långsamt så serier på den här "höjden" kommer vi att köra minst november ut och en bit in i december.
 
Jag har fått nytt gips. Det är lite lättare att leva den här varianten i vart fall.
Två veckor till nu sedan blir det rehab. Enligt doktorn kommer det ta totalt 8 veckor tills jag är helt återställd och troligt är att jag får vänta så länge tills jag får rida igen. Sjukt störigt. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0