Mr Dryg

Att sitta i 45 minuter på ett stycke överladdad dryg häst och föröka göra något vettigt av det är bara så där kul. 
 
Lite mitt eget fel är det ju efter som han vilade igår. Men att flippa ur, glömma allt vett och bara vilja springa ifatt alla hästar inom synhåll är ju inte allt för konstruktivt. 
Att då protestera mot att matte säger håll dig på mattan genom att lätta fram sparka bakut och göra krumsprång är ju inte heller det så där latjo.  I vart fall inte sett ur min synvinkel. 
 
I morgon har vi beställt sällskap till uteritten för att få lite omväxling. För jag är övertygad om att detta är ett sätt för min kära häst att berätta att han är uttråkad. 
 
För övrigt lyckades vi med skritt, trav och galopp mellan sprattelanfallen idag. Det är jag rätt nöjd med. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0