Återbesök 1

Idag var vi tillbaka till veterinären. 
 
Hisan sprang på gången och böjdes. Han var en grad halt på båda fram till skillnad mot två grader sist. Det går åt rätt håll med andra ord. Ledvätskan var också bättre även om den inte var helt bra. 
 
Han sprutades båda fram, allt enligt den ursprungliga planen. 
 
Nu skall han stå på box ett dygn och sedan gå ut i minihage igen. Han skall även powerwalka 20 minuter om dagen. Det kan få ske uppsuttet och det tror jag är bra. Inte minst som mental grej för honom. Han lär tycka att det är mer riktigt jobb som han utför då än om han bara knatar med ut på tur i grimma. 
 
Jag tror ändå att jag skall förse honom med halsring de första turerna. 
 
Lilla och jag har skrittat runt hagarna en sväng. Hon kändes mjuk, fin och superpigg. Det bådar gott inför morgondagen.
 
Nu skall jag packa grejer och baka muffins som färdkost till oss tvåbenta till morgondagens roadtrip.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0