Gårdagen

Det bjöds på riktigt fint väder igår. Kanske var det årets sista sommardag. 
 
Tyvärr spenderade jag den mesta av tiden i en bil men vi stannade till en stund för att äta lunch vid en strand vid Kalmarsund. Närmare bestämt vid Ljungnäs. 
Det är ju mina gamla hemmatrakter och det var riktigt härligt att pausa och lyssna på vågsvalpet. Jag saknar havet något enormt här i Skåne, inte för att det inte finns hav och vatten här utan för att jag bor i Lund. Lund har inget naturligt vattendrag i staden och det ligger en bit in från kusten. Men nu bor jag här och det finns många andra fördelar med det.
 
Hisan sköttes om på morgonen tidigt. Det var bra av många anledningar. Det har tillexempel varit Fätlttävlans breeders på Flyinge och det är inte helt optimalt att skritta en konvalescent mitt på en tävlingsplats, typ.
Breeders fortsätter även idag men nu är de på Velanders terrängbana som ligger precis utanför Flyinge så de kommer inte att kunna störas av vår framfart i vart fall. ;)
 
Det var härligt att träffa Lilla. Jag saknar henne när boxen är tom där i stallet.
Hon brukar alltid stå med huvudet ut i stallgången och titta när jag fixar med grejerna. Det är tomt utan det. 
Men anledningen till att hon är iväg har ju inte ändrats och jag är säker på att det kommer att göra henne gott.
 
Hon mådde i vart fall bra och kom när jag kom med äppelhinken. 
 
 
Jag skall ner till henne en lite sväng i kväll också efter att jag har varit hos Hisan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0