Helgen

Vad är det med helger som alltid gör att de bara försvinner.. två dagar känns som två timmar.
 
För övrigt har hösten kommit. Jag hoppas att sommaren inte helt har släppt sitt grepp och kan komma tillbaka ett par dagar till innan det blir ruggigt kallt på nytt.
 
Igår gjorde jag stallet på morgonen och begav mig in till Malmö för att kolla på terrängen till Fälttävlans EM som avgjordes på Ribban.
 
 
Det var många spektakulära hinder och fina hästar att titta på. Jag hade nog inte vågat styra mot något av de hindren som deltagarna hoppade plättlätt.
 
 
Mina hästar fick således vila helt igår. Hisan firade detta med att skaffa sig ett pansar av sand från hagen på ryggen och korset. Riktigt hur han lyckades kan jag inte begirpa.
 
 
För att få bort det något så när idag fick jag duscha honom. Han verkade inte misstycka allt för mycket över den behandlingen.
 
I morgon blir det återbesök för hans del.
 
Lilla skrittades en timme i vagn idag. Hon är pigg och känns mjuk och fin. Jag hoppas att det bådar gott inför tisdagens start.
Jag har redan putsast all utrustning. Den skall bara sättas ihop i morgon sedan är allt klart.
Det kommer att bli en tidig start på tisdag för det blir en lång resa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0