Längre runda

Jag har alltid insläppet i stallet på vardagar. Så igår när jag kom möttes jag av en helt galet glad häst. Han gjorde krumsprång utan dess like när han kom i hagen.
Sedan igår har han fått en större att gå i. Han får fortfarande gå själv men nu kan han röra på sig mera. 
 
Skrittade sedan hela årundan igår.
 
Hisan är mer sansad nu faktiskt. Han bjuder framåt men har inte fått något direkt tokspel vilket jag nog trodde skulle komma.
Det är ju massor i görningen överallt runt oss. NM startar idag och terrängbanan får sin sista finish. Dressyrbanor byggs, det har byggts en hoppbanan på Warren-Haistings.
Nere vid ån där det var helt lugnt runt oss travade jag kanske sammanlagt 200m. Enligt igångsättningen skall vi trava mycket mer men jag tar det gärna lite lugnt nu. Hisan var ren och fin i traven men framför allt var han lugn. Jag var rädd att han skulle ladda.
 
Vi skall nu fortsätta så här i två veckor innan vi skall börja fasa in galoppen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0