Så var det måndag igen

Dagens mest spännade händelse var väl när Hisan skulle in från hagen. Han var pigg och dansade vid min sida. Jag kan säga att jag inte direkt ser fram emot att rida igång honom igen. Han brukar bli lite väl glad i mössan när han inte går regelbundet.
 
Lilla och jag skrittade ut en runda. Hon har lärt sig så pass mycket i ridningen nu att det börjar bli riktigt kul att rida henne. Idag ändrade vi steglängd och samling. Vi gjorde också embrion till öppna när vägen svängde och vi flyttade i sidled. Detta varvat med lång, lång hals. Detta är bra mycket roligare än att bara åka häst.
 
 
Paradoxalt nog är det så här lugn Lilla är hemma. I allt oavsett om det är under sadel eller framför vagn. Men när vi vänder upp i rätvarv. Då jäklar. Det är liksom lite svårt att öva på det hemma om man säger så. Det lutar åt att bestsla upp i skarpt läge tror jag. Något annat än vanligt bett blir det inte hemma. Uppsuttet brukar vi oftast ha novabett. Det är ett snäll bett som de flesta hästar tycker om. Både Hisan och Lilla gillar det.
Men det kommer att dröja lite tills jag kör fort på stora banan igen. I vart fall till efter påsk. Det skall inte bli för tätt så jag har lite tid på mig att klura på hur jag skall lösa vårt bekymmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0