Frustrerad

Jag är frustrerad... Det tar sådan tid att läka ryggen och i dagsläget vet jag ju inte hur bra dem blir. 
 
Idag försökte jag gå en runda med Hisan. Flyinge har släppt ut nya hästar i hagen som gränsar till typ hela rundan runt terrängbanan som är den rundan vi brukar gå. Eftersom hästarna är nya där så är det mycket spring på dem vilket gör att Hisan blir helt tokig. Han vill ju hänga på och jag håller i honom i ett snöre. 
 
Jag vill påpeka att sådant här bara är ett problem när han är under igångsättning men det är ju just det han är just nu så då är det ett problem.  
Eller normalt hade det inte varit ett problem om jag inte hade haft en ryggfraktur....
 
Jag vill inte bråka med Hisan i detta läget, jag vill inte heller att han beter sig som en tog i andra änden av repet. Men nu när han är nästan igång och jag går på halvfart så är det typ två parametrar som inte går ihop. Normalt sett hade jag suttit på och jag hade varit kaxigare vilket hade behövts i detta läget. 
 
Jag är så frustrerad över att jag inte kan hantera men något livliga häst som jag skulle vilja och jag är frustrerad över att det kommer att dröja ännu längre tills jag kan det igen. 
 
Nu kom vi hem utan större bekymmer än att Hisan blev arg på mig och att han typ stegrade 50 gånger. Han blir ju också frustrerad av situationen plus att jag blir rädd för att skada mig och signalerar fel till honom. 
 
Jag har fyra veckor kvar med korsett och jag vet inte hur. länge med rehab innan jag är så återställd som jag kan bli.  
 
Frustrerad är alltså bara förnamnet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0