Första uteritten på över ett halvt år

Som rubriken lyder. Jag har inte ridit ut, eller ridit något längre själv på Hisan sedan i maj. 
 
Först på grund av hans fraktur med sedan på grund av min och min något släpande rehab.
 
Nu blev det i vart fall av. Vi var ute 40 minuter och red förbi Granelundshallen. Jag travade två korta sträckor och resten blev i skritt. 
Hisan tyckte stundtals att jag var rätt trist som ville skritta. Men jag känner mig inte riktigt redo för mer än. Skynda långsamt är mitt motto just nu.
 
Jag har ju ridit längre rundor på Lilla men Hisan är liksom så mycket mer häst på alla vis.
 
Han är större, rör sig mer och kräver fullt fokus hela tiden.
Jag blev helt galet trött av att bara sitta och mina ben liksom skakade på slutet. Helt frisk är jag ju inte heller än så det spelade säkert också in i att jag blev så utmattad. Nu gäller det att träna upp mig då att jag kan rida mer ordentligt snart. 
 
Den obligatoriska öronbilden
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0