Första galoppen

En kort skrittrunda blev det för Hisan hemmavid. Han var lugn och fin tills han fick syn på två andra som galopperade en bit bort. Nu blev reaktionen enbart att han taktade och slängde med huvudet så det var inte så farligt.
 
Det är nyttigt att skritta och ta det lugnt även för små Hisan-hästar.
 
Lilla och jag åkte till skogen idag. Det var länge sedan hon var där sist och det var länge sedan hon åkte någonstans.
Först var hon lite spänd men slappnade av och travade som en gudinna. Luftigt och med massor av schvung i alla tempon.
Vi hoppade också över ett par små sockar. Dessa var helt okända för henne men det var nemas problemas. Hon tittade inte ens.
På slingan föll hon sedan in i galopp när det blev svängigt så jag lät henne bara rulla på. Så nu har vi avverkat vår första galopp tillsammans. Jag vill ju galoppträna henne så småningom så jag tyckte nog att det kunnde få vara så nu när det blev galopp. Kanske kan jag få henne att associera slingan till galopp helt enkelt.

Galoppen var så klart fyrtaktig och det gick undan, hon var som ett svart streck. No surprice där men hon stressade inte och jag välte inte över henne. Dock så tappade hon ju balansen in i galoppen av sig självt.
 
Jag hoppas att hon tyckte att det var llika roligt att vara ute som jag tyckte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0