Helgen

Lite dålig uppdatering från min sida här men jag har tyvärr haft dåligt med tid.
 
I fredags reds Hisan ut och Lilla vilade.

Igår var jag och Lilla på en liten körrunda. Det gick riktigt bra att köra lugnt med henne. Hon har varit lite överladdad i vagn. Som tack för att hon själv tog det lugnt fick hon på mitt initiativ öka på rakbanan. Hon var nöjd efteråt.

Hisan och jag var i Wallenberg och blev trimmade av Nicola. Vi övade på uppvärming och avslutning. Det låter kanske lite dumt men fokus låg på att ha honom låg och få honom att söka kontakt i bettet.
Nicola har ju ridit Hisan när jag hade bruten hand så hon vet precis hur han är.

Idag har det varit Pay& Cross och vi hade superkul. Vi hoppade inte så högt, bara 70-80 och övervägande lätta hinder.
 
Näst sista hindret var ett alternativhinder där vi kunde välja på en vanlig stock eller ett smalhinder. Smalhindret var mellan 90-1m och väldigt smalt i min mening. En tunna bara med granar vidsidan om.
Jag lät Hisan nosa på detta varvid den ena granen på någon vänster föll över honom.

Detta och det faktum att smalhinder är svårare och att vi inte har tränat på detta någonsin gjorde att Hisan var skeptisk.
Han ville inte gå ända fram första gången på första rundan varvid jag valde stocken i stället. Till runda nummer två gjorde jag ett nytt försök men fick inte tillbaka honom helt och han var fortsatt skeptisk. På tredje försöket kom vi över men jag borde nog ha övat lite på detta först innan. Smalhinder ingår inte i de klasser jag rider så det är därför vi inte har tränat på det.
Men jag gillade utmaningen.
 
Här är film:
 
Lilla har fått vänta med att göra något till i eftermiddag då jag skall åka och ta in dem.

Kommentarer
Postat av: Therese K

Han ser jättefin ut :)

Svar: Tack så mycket.
Han är fin men lite väl egensinnig ibland. Men det är väl det som är charmen. :)
Ulrika Lönnqvist

2014-02-21 @ 11:17:43
URL: http://theresekarlssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0