Löshoppning med hippologer

Idag har båda hästarna varit med på löshoppningslektion med hippolog-ettorna.
 
Deras duktiga lärare gav tips och lärde dem hur de skulle tackla olika hästar. Jag var mest med som filmare.

Hisan fick väldigt fina omdömmen. Han är mycket hinderklok och även om det är latjo-lajban att springa fritt i ridhuset så såg man att han hinner med att tänka inför varje runda. Han kastar sig inte bara över hindren utan kommer balanserat.
Jag har inte direkt löshoppat honom innan. Jag har enbart ett svagt minne av att vi hade fram hinder en gång i Assarhusas paddock och en gång hos Jan i hagen där. Men nu var det ju mer på riktigt.
 
Nu är ju inte Hisan ung längre utan han har klart för sig hur han vill hoppa och är inte så sugen på att ändra sig i någon större utsträckning. Det är svårt att lära gamla hundar sitta. Han hoppar ju ändå till synes utan ansträngning och det finns massvis av kapasitet i honom.
Lite spänd var han idag. Lilla var ju utanför och väntade.
 
För Lillas del var det mest att bekanta sig med bommarna. Hon valde trav och även om vi gav henne en studs på slutet så hade hon inte riktigt kläm på hur hon skulle ta sig an det hela. Men jag tror att hon klurar ut det till nästa gång hon ställs inför hinder.
Roligast tyckte hon att det var när grinden öppnades så att hon kunde sprinta iväg i trav.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Chrille

Hej! Vad duktiga de var båda två!! :) Kul att se. Ha det gott,syssling.// C.L

Svar: Jag visst är de.
Nyttigt för dem att få göra lite annat än bara det vanliga också.
Ulrika Lönnqvist

2014-02-05 @ 20:39:40
URL: http://sandlycke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0