Tjohoo

Det är så tacksamt att rida unghäst. Från en dag till en annan trillar liksom poletten ner och man hoppar framåt i utvecklingen med stormsteg. 
 
Idag kunde jag på riktigt börja rida skritten på Lilla. Hon har tidigare tagit sjumilakliv men nu har hon begripit att hon skall ta lugnare och kortare kliv. Nu kan vi börja leka med steglängden och verkligen rida. 
 
Härligt!
 
För övrigt tror jag att hon har börjat växa lite. Eller låt mig i vart fall få tro att hon är hela 155cm över havet nu fram till nästa gång som jag vågar ta fram tumstocken för att mäta henne. 
 
Hisan har vilat idag. Vi har haft en mysstund i stallgången bara. Han hade kalla torra ben med kalla hovar så inget där skvallrar om känslan från igår. Jag kunde inte känna några andra konstigheter på honom heller så det talar för min teori om snösulorna helt enkelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0