Dag två - hoppning

Vi startar året på ett bra sätt med lite hoppträning.
 
Även denna gången tog vi det lugnt med höjderna och slutade på 90 cm bara. Hisan var fortsatt positiv och bjöd fint på hindren.
Kanske vara han inte riktigt lika glad i hatten som sist men det är ju bara bra om vi håller oss på mattan och inte far runt i diverse brallar och annat.
Kanske bör han också få lite mer havre nu när han går mera dessutom. Han äter bara en bråkdel av tidigare foderstat men är ändå krallig och rund. Allt eftersom vi närmar oss tävling och hårdare träning så skall den upp lite i vart fall.
 
Jag blev i vart fall åter igen varse min dåliga avståndsbedömning. Jag är så kass på det. Det får helt enkelt bli mer träning med bommar på marken så att jag får in någon känsla för det där igen. Det verkar vara en färskvara i vart fall.
 
Jag försökte göra en liten skiss över hindren vi hoppade. Mina skills gällande att rita hoppbanor är ju inte allt för lysande men ändå. ;)
 
 
Lilla vilade
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0