Nu är det helg

Igår fick både Hisan och Lilla gå varsitt pass i ridhuset.

Först ut fick bli Lilla. Vi jobbade som vanligt men jag var fruktansvärt oinspirerad och kom inte riktigt till den ridningen som vi brukar. Lilla gjorde så klart sitt bästa som alltid. Jag avbröt därför och gick hem. För hennes del är kvallite i ridningen verkligen A och O. Så funkar inte det så är det bättre att göra om en annan dag.
 
Hisan fick ett pass i dressyrsadeln. Han var däremot på en fantastiskt humör och jag rycktes därför med. Passet blev suveränt och vi fick dessutom till ett par fina halter. Det brukar vi ha problem med. Hisan stannar fint när jag ber honom om det men det är sällan några parallella fötter på honom, alltså är det mer stopp än halter som han presterar. Lilla gör oftare bättre halter än Hisan paradoxalt nog.
Nu blev det halter... visst är det bra med stora speglar i ridhus så att man kan kolla från sidan.
 
Hisans bjudning var det inte heller något problem med igårkväll. Härligt!
 
Idag hade jag en massa planer för träningen av båda men det öser ner utomhus. Fy vad det får mig att bli oinspirerad. Har jag sagt att jag avskyr regn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0