Derbydagen

Galoppderbyt hade flyttat i år. Om jag får säga vad jag tycker så var det ett dåligt datum de flyttade till. Men, men. 
 
Nu kunde jag inte vara med på SRNC:s galamiddag som jag hade tänkt från början. Jag hade inte kunnat sitta still på en stol under en hel trerätters middag tyvärr. Så i stället passade jag på att åka in sent till Jägesro för att se de två sista loppen.
 
I det första jag såg startade Romanoff, galopphästen som jag hade en andel i förra året då han var rikshäst. Tyvärr gick det inte så bra för honom nu. I stället vann den häst som bråkade mest inför lastningen i boxarna. 
 
Starten går
 
Årets derby var väldigt öppet och avgjordes på mållinjen. Roligt att se var PA Gråbergs glädje över vinsten i loppet. Han kunde inte sluta att krama hästen han red med det kaxiga namnet Duke Derby.
 
Ett varv kvar till målgång i derbyloppet

På förmiddagen passade jag på att se SRNC hoppning på LCR också. Det är alltid kul att se. 
 
Idag är det "stackars" Fredrik som kommer att ha stalltjänst. Hisans hage skall flyttad och det skall mockas.
 
Vi har underbart väder här förresten. Synd bara att jag inte kan kliva i bikinin och bada i plurret. Sådant får jag stå över i år. Men jag har satt en stol på balkongen som jag kan sitta i, alla solstolar är helt fel för mig just nu, för att kunna lapa lite sol i vart fall. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0