En helt vanlig måndag

Klockan ringer vid 6.
 
Ut och jogga 5km. Ja ni läste rätt. Jag rider ju bara en bråkdel av vad jag brukar så jag måste hålla igång med något annat i stället. Och så har jag ju tänkt komma i form till distanssatsningen med Lilla nästa vår. Börjar jag inte nu kommer jag aldrig igång. 
 
På plats på jobb i Malmö klockan 8.
 
Jobbade över och lämnade inte jobbet förrän 17.30.
 
Ta in hästar och fixa stallet runt 18.
 
Avslutade med att rida en sväng på Lilla. 
Det blev först en runda runt fälten då hon fick trava på och jag stod i lätt sits. Vi avslutade med lite dressyrarbete i Warren-Haistings. Den banan är min absoluta favorit av utebanorna på Flyinge. Stor och härlig och gräs. Det blev övervägande jobb i skritt. Hon känns riktigt fin. Jag borde filma henne snart så jag får se henne från sidan. 
Vi travade lite stora bågar på slutet. Banan är så stor att det går att göra fina mjuka bågar som är vida nog för att Lilla inte skall få problem med att bära sig vilket kan hända om man ber henne att gå på för snäva volter till exempel. 
 
Nu är jag helt slut och kommer troligen däcka i soffan hyfsat snart. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0