Hemgång

Nu skall jag snart få komma hem från sjukhuset. Det skall bli så skönt. Jag skall börja med att fira det med en dusch. 
 
Jag skall ha en rysligt obekväm korsett på mig i tre månader. Så lyder domen. Men jag skall stå ut och jag skall lyda alla råd till punkt och pricka. 
 
Det betyder att jag inte får lyfta något på den här tiden. I vart fall inget tungt. Det innebär också att jag inte kan gör något alls i stallet förutom att pussa mule.
Spännade, spännande. Jag får nämligen inte rotera ryggen alls. 
 
Till att börja med så skall Hisan röntgas på fredag. Sedan får jag se hur jag löser det med honom. Skall han ha fortsatt boxvila så får jag fixa det på något sätt och skall han igång får jag hitta någon som vill hjälpa mig med det. 
 
Jag får däremot gå så mycket jag vill och även i trappor. Det är ju bra för trappa har vi hemma. Jag får bara åka i höga bilar men det löser ju sig också bra för vår är hög. Hur det kommer att gå att köra bil vet jag inte riktigt heller men det får lösa sig om någon dag. 
 
Så fredag alltså, då vet jag mer. 
 
Bloggen blir än mer rehabblogg nu. Men fotografera hästarna skall jag väl kunna göra lite och också filma när jag känner att jag kan följa med. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0