Hemläxa

Vilken dag det har varit. Riktigt vårväder och varmt. Underbart!
 
Hisan och jag trimmade i skolridhuset. Jag övade på rakriktningen från i fredags, att inte låta honom luta mot inner tygel. Och vad fin han blev igen. Jag brukar slänga upp mobiltelefonen på sargen och filma mig själv när jag är själv i ridhuset. 
Det är nyttigt att se sig själv men filmerna är sällan av någon bra kvalité. Idag lyckades jag vända på kameran i mobilen så jag filmade inåt väggen till exempel... Bra där! Och just då kändes Hisan som en rund miljon... 
Faktiskt gjorde jag om och gjorde rätt men fick inte tillbaka 100% av känslan med näst intill. Filmen är dock inte visningsbar. Den är mest på ett tomt ridhus och så skymtar jag fram en liten stund här och där. 
 
Det jag däremot tänkte på var att jag kände mig "vinglig" i traven och jag ser vinglig ut i traven. Jag skall leta upp mina gamla anteckningar om det och repetera, jag glömmer så fort. 
 
Skritten och galoppen kändes bäst. Energin var mer på plats idag också. Vi skulle kunna ha lite till av den varan men det var bättre än vanligt och alltså ett steg i rätt riktning. 
 
Lilla vilade idag men i morgon skall hon få ett skrittpass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0