Måndag då va...

Idag fick Hisan vila igen. Det var ju ändå måndag och måndagar är som måndagar är. Inte helt lätt att uppbringa hur mycket energi som hellst med andra ord.
 
Men Lilla och jag var i ridhuset en liten sväng. Vi roade oss med tre bommar, travbommar. Rätt kul det där tycker Lilla som gärna drar iväg över. Konsten blir då att lugna ner henne lagom så att hon tar det lite piano över.

Jobbigt sa den lilla svarta madammen.
 
Jag gillar hennes attityd så himla mycket. Hon får mig att skratta och le hela tiden. Hur söt är hon inte när hon skall undersöka allt när man har henne med. Hon är sällan rädd för något utan går hellre in för att undersöka och kanske till och med smaka lite på det.
 

Eller som när vi var i skogen. Hon bryr sig inte om något, inget var konstigt alls. Det är bara att styra så går hon fram, oftast till och med lite snabbare än jag tänkt mig men aldrig med någon tvekan, inte ens när hon spänner sig för något.

Undrar när jag skall introducera lite upphöjda bommar... Det är nyttigt att lyfta på tassarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0