Galopp

 Kort men fruktansvärt intensiv arbetsvecka och arbetsdag. Jag var helt slut i rutan när jag kom hem. Tänkte nog strunta i att rida först men vid närmare eftertanke är det just det som behövs för att rensa hjärna ibland. 
 
Jag red Lilla runt årundan. Vi travade på i friskt tempo och på travrakan fick hon stega på. Superfin var hon. 
 
Galoppbanan var relativt nyharvad och jag kunde inte motstå att testa en galopp. Detta var totalt andra gången jag galopperade henne någonsin. Det gick undan må ni tro. 
Fattningen blev helt ok. Från trav i lätt sits i den vida svängen men utan att jag behövde tvärvälta henne. Hon orkar ju inget annat än att lägga iväg så där och det är väl inte det som jag kommer att sikta på när det gäller galopp heller. Jag håller fast vid att jag vill lära henne grunderna annorlunda. Men vad sjutton, när banan ser ut så här:
 
 
Vem blir inte sugen då?
 
Hisan ryktades, pussades på mulen och fick benen lindade, så som varje dag nu. Mycket spänning i hans liv...
 
Igår vilade båda hästarna, jag tittade lite på ett par ekipage som tävlade tvärs över. Men det var rätt kallt och jag tajmade fel med de som jag hade velat se så jag stannade inte så länge.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0