Lördag

Det blev stallet både tidigt och sent idag. Så kan det gå när man har både morgonfodring och kvällsfodring. Jag valde att rida på kvällen. 
 
Lilla skrittades en knapp timme. Vi lade in en repa i trav för att bryta fokus lite. Jag satt och försökte komma underfund med min sits. Det innebär ganska statiskt arbete både för mig och Lilla då hon följer min sits så fint. Som paus funkar frisk trav i lätt sits bra. Min lilla solstråle till häst gjorde allt som jag bad henne om som vanligt. 
 
Hisan skulle ju galopparbetas idag och så blev det nästan. Vi skall ut i skogen i morgon och galoppera där så dagens jobb blev i paddocken men vi roade oss med en bom och två sockerbitar. 
 
 
Hisan var positiv till bomarbetet vilket var väldigt trevligt. I morgon skall det inte bli lika sent i stallet men båda hästarna skall jobbas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0